piątek, 23 sierpnia 2013

Kasza jaglana

Wczoraj na obiad przygotowałam kaszę jaglaną z kurczakiem i marchewką. Kasza jaglana ma sporo zalet, dlatego często powinna pojawiać się w naszym jadłospisie. Oczyszcza organizm z toksyn, pomaga schudnąć, obfituje w witaminy z grupy B, lecytynę, która poprawia pamięć i reguluje ilość cholesterolu we krwi, ma wysoki poziom białka i węglowodanów w złożonej postaci i posiada dużo soli mineralnych, nie zawiera glutenu. Dzięki temu, że zawiera też krzemionkę, korzystnie wpływa na paznokcie, włosy, skórę oraz zęby. Jaglankę poleca się też podczas infekcji górnych dróg oddechowych, ponieważ usuwa nadmiar wilgoci z organizmu (kaszel, katar, choroby płuc lub oskrzeli).


Jak przygotowałam obiad?
Ugotowałam kaszę jaglaną wg przepisu na opakowaniu.
Piersi z kurczaka pokroiłam na mniejsze części, doprawiłam następującymi przyprawami: imbir, curry, pieprz cytrynowy, przyprawa chińska 5 smaków, papryka ostra, kurkuma. Następnie piersi z kurczaka ugotowałam na parze razem z pokrojoną marchewką, prosto z ogródka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz