czwartek, 3 października 2013

Nudle z kurczakiem

Siemanko, witam w mojej kuchni!
Och, czekajcie, to kwestia Piotra.
Właśnie tak, ten przepis podpatrzyłam u niego. Bardzo fajny przepis na danie smaczne, a do tego proste i szybkie w przygotowaniu. Wszyscy lubimy nudle! Można je kupić w budce z chińskim jedzeniem, albo przyrządzić samemu w domu.


Od czego zaczynamy?
Na pewno będzie nam potrzebna zupka chińska. Jeśli mamy zupkę, to już połowa sukcesu, następnie robimy przegląd lodówki i szafek w kuchni. W tym daniu jest pełna dowolność w kwestii doboru warzyw, użyj tego co masz, albo co lubisz. Ja użyłam cebuli, pieczarek, sałaty, rukoli i groszku.
Makaron z zupki chińskiej wrzucamy do miski i zalewamy gorącą wodą.
Przygotowujemy kurczaka i warzywa.
Kroimy piersi z kurczaka na małe kawałki, doprawiamy według uznania (ja standardowo dodałam chilli, curry, imbir, pieprz cytrynowy), następnie smażymy na patelni przez kilka minut.

Przygotowujemy warzywka.
Podsmażyłam cebulkę na patelni z kurczakiem.
Z założenia jest to danie jednogarnkowe, ale bałam się, że wszystko nie zmieści się na patelni, więc użyłam garnka. W garnku podsmażyłam pieczarki i dorzuciłam kurczaka z cebulką. Odcedziłam makaron z zupki chińskiej, następnie wrzuciłam go do garnka. Chwilę później dodałam groszek z puszki, pokrojoną sałatę i rukolę.

W międzyczasie przygotowałam sos słodko-kwaśny.
Na sos składają się: 2 łyżeczki sosu sojowego, łyżka ketchupu, łyżka miodu, odrobina soku z cytrynu lub octu. Wszystko trzeba wymieszać i gotowy sos można już wlać do naszych nudli w garnku lub dopiero wtedy, gdy mamy danie na talerzu.

Właściwie to już wszystko. Możemy się teraz zajadać naszymi nudlami : ) Smacznego!

1 komentarz:

  1. Witam
    Proszę o kontakt(adres e-mail wraz nazwą bloga) na kontakt@blog-media.pl . Chciałabym przekazać informacje na temat możliwości współpracy.
    pozdrawiam serdecznie
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń