sobota, 17 sierpnia 2013

Wracać, czy nie wracać? – oto jest pytanie!

Długo mnie tu nie było, blog trochę zaniedbany z braku czasu, jednak postanowiłam wrócić. Czuję potrzebę dzielenia się z Wami ciekawymi przepisami, od teraz większość postów będzie dotyczyć tego co tworzę w kuchni. Nie obiecuję, że notki będą dodawane tu systematycznie, ale postaram się, żeby co jakiś czas pojawiało się tu coś nowego : ) Zapytałam dzisiaj przyjaciela co sądzi o tym, żeby zacząć znowu tu pisać, pozwolę sobie zacytować: „ jesz bardzo dziwne rzeczy to myślę, że ludzie by się tym mogli zainteresować”, dzięki stary, takiego kopa mi trzeba było! : D Chyba nic dodawać już tu nie muszę, mam nadzieję, że faktycznie będziecie zainteresowani moimi poczynaniami w kuchni ; ) Przejdę teraz do zaprezentowania Wam tego, co dzisiejszego dnia przygotowałam.
Miałam ochotę na orzeszki ziemne, podczas ostatniego wypadu na festiwal bardzo zasmakował mi tam ryż z warzywami i orzeszkami gotowanymi, zainspirowana tym daniem wegetariańskim postanowiłam wykonać coś podobnego.
Znalazłam również w szafce puszkę mleka kokosowego, a w osiedlowym sklepiku trafiłam dzisiaj na daktyle suszone, więc pomyślałam, że coś z tym zrobić muszę : )

Ryż curry z cebulką i orzeszkami ziemnymi

Składniki:
- 2 szklanki ryżu
- 2 cebulki
- 200g orzeszków ziemnych
- olej
- przyprawy: curry, reszta wg uznania, ja dodałam imbir, odrobinę soli

Sposób przygotowania:
W brytfance (lub garnku) najpierw trzeba zeszklić cebulkę na niewielkiej ilości oleju, następnie dodaj orzeszki. Wszystko trzeba trochę poddusić pod przykryciem, dodaj trochę wody. Po 10 minutach dodaj przyprawy i ryż, ciągle mieszając przez około 5 minut usmaż ryż, następnie zalej go wodą i gotuj pod przykryciem do miękkości. Gotowe! : ) Ja swoją brytfankę z ryżem zazwyczaj zawijam w koc i odstawiam na 2-3h, wtedy jest znacznie lepszy ; )

Muffinki daktylowe – wegańskie! Bez cukru : )

Składniki:
- 2 filiżanki mąki pszennej
- ¼ filiżanki oleju roślinnego
- filiżanka mleka roślinnego (owsiane, sojowe, ja dodałam kokosowe)
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- 10 daktyli

Sposób przygotowania:
2 daktyle zagotowujemy z filiżanką mleka roślinnego. Odstawiamy na chwilę. Mieszamy przesianą mąkę z pół łyżeczki proszku do pieczenia i dodajemy olej. Miksujemy na gładko daktyle z mlekiem roślinnym i łączymy wszystko z mąką. Miksujemy, aż powstanie gęste ciasto, jednak powinno dać się nakładać na łyżkę i powoli z niej spływać, także nie może być też zbyt gęste. Pozostałe osiem daktyli kroimy na kawałki i dodajemy do ciasta. Nakładamy ciasto do foremek wypełnionych papilotkami. Muffinki pieczemy przez 15 minut w nagrzanym do 180°C piekarniku.


                           Po ostygnięciu możemy już zajadać się pysznymi muffinkami! : ))

Smacznego! : )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz