środa, 21 sierpnia 2013

Naleśnikowi skrytożercy

Wczoraj naszła mnie ochota na naleśniki, ale nie takie zwykłe, białe, z mąki pszennej. Zajrzałam do szafki, mój wzrok skierował się na otręby, dawno nic z nich nie przyrządzałam. Uznałam, że to będzie dobry wybór, kiedyś na Dukanie zdarzyło mi się już robić otrębowe naleśniki. Wszelkie jedzenie najczęściej przygotowuję w większej ilości, bo zapachy z kuchni przyciągają wszystkich domowników, a naleśniki znikają z prędkością światła ; )
Te były robione całkowicie „z głowy”, ale postaram się odtworzyć dla Was ten przepis.


 Składniki na ciasto naleśnikowe:
- szklanka otrębów owsianych
- 1,5 szklanki otrębów pszennych
- 0,5 szklanki mąki kukurydzianej (miała być maizena, niestety stwierdziłam jej brak w szafce)
- 4 jajka
- szklanka wody lekko gazowanej
- przyprawy, ja dodałam: imbir, curry, kurkumę, paprykę ostrą, pieprz cytrynowy, Vegetę
- 2 łyżki oleju

Moje nadzienie do naleśników:
Gotowane brokuły z groszkiem

Sposób przygotowania:
Najpierw zmieliłam otręby w blenderze, następnie wsypałam do miski razem z mąką kukurydzianą. Wbiłam jajka, wlałam wodę i zabrałam się za mieszanie na gładko masy. Kiedy ciasto było już odpowiedniej konsystencji, dodałam przyprawy, olej. Odstawiłam ciasto na kilkanaście minut. W tym czasie zajęłam się brokułem, ugotowałam go w wodzie z łyżeczką Vegety, pod koniec gotowania dodałam groszek z puszki. Odcedziłam ugotowane warzywa, zostawiłam do wystygnięcia.
Pora na smażenie. Na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju nalewam chochelką porcję ciasta w takiej ilości, aby zakryć dno patelni. Smażę z obu stron, przekładam drewnianą łopatką.
Kiedy naleśniki były usmażone, dokończyłam nadzienie. Zmieliłam warzywa w blenderze, przez co uzyskałam pastę brokułową z groszkiem.


Zachęcam Was do eksperymentowania z naleśnikami i nie tylko, oraz do lajkowania mnie na fejsie J o tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz